Nightmare on Elm Street

Har längtat efter en riktig skräckfilm... Senast var Stay Alive som jag förmodligen såg om och om igen tills jag började hata den. Efter 4 år kommer nu A Nightmare on Elm Street och för att vara ärlig har jag längtat efter den här filmen sedan den var i pre-production, så ett bra tag. Vill bara säga att detta inte är en "remake" även om många kritiker vill kalla den det, och vissa som bara vill gnälla över att "originalet var bättre". Detta är en så kallad re-imagining av original historien, med nya historier blandat med historier som utspelar sig före original-historien. Den förklarar hur allt det här började. En gammal idé med 2000-talets nytänkande. Jag gillar också redigeringen, när dem går mellan verklighet och dröm, eftersom de inte riktigt vet om de är vakna eller inte. Älskar valet av skådespelare, och gillar slutet också he he...


A Nightmare on Elm Street(2010)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0