Randomness...

Har märkt att många filmstudenter tycker det är viktigare med mer tid i filmen. Som man brukar bara få några minuter. Men förmig är det helt tvärtom, vill hellre ha 10 sekunder med super kvalitet än 6 minuter med b-filmsmaterial.

It's quality rather than quantity that matters.

Med kvalitet menar jag inte bara att bilden/kameran är bra, utan även skådespeleriet, manuset och regin. Den kvaliteten på kamerabilden är dock inte vad man kan tro. Jag gillar det som var bra kvalitet på 90-talet. Men jag hatar HD och överdrivna färger som man kan se i t ex CSI: Miami och High School Musical-trilogin.
Men jag fullkomligt älskar det som man kan se i 90-tals tv-serier och i skräckfilmerna från 90-talet. Det är sällan man ser denna kvaliten numera, men det förekommer. Jag är glad att min smak inte är mainstream.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0